Siapa kamu nak hakimi manusia? Kalau mampu berbahasa Arab sekalipun, itu bukan penentu kamu golongan syurga. Saya sedar saya tak sempurna. Saya sedar saya tak sealim yang laen. Tapi saya punya iman. Saya sayang agama saya, saya sayang Tuhan saya. Kenapa perlu nak cakap macam diri sendiri dah sempurna, walhal tade seorang pon manusia dalam dunia ni yang sempurna. Saya mungkin jahil dalam sesetengah hal, tapi saya bukannya tak reti pasal agama. Ada yang saya tahu, saya maseh belajar, saya maseh tak tahu. Sudah tinggi sangat ke amalan mulia kamu sampaikan itu buat kamu pikir kamu adalah sempurna? Kamu jaga hubungan kamu dengan Dia, Alhamdulillah. Tapi hubungan kamu dengan manusia? Pernah kamu pikir, segala bende buruk yang kamu buat kt manusia laen tu ada balasannya juga? Kamu orang bijak pandai dalam hal hal agama, saya rasa kamu lebih arif tentang itu. Tiada gunanya ilmu tinggi, tp tiada manfaat. Saya sedar diri saya, tak bersekolah agama seperti kamu. Tapi sekurang-kuranganya saya sedar dimana salah saya, dimana kekurangan saya. Kamu? Pikirkanlah.

Peace.

No comments:

Post a Comment

(: